Mobilitetsøvelser for skuldre, bryst og armer

Her har du et lite utvalg øvelser som vil kunne forbedre din mobilitet i skuldre, bryst, biceps og triceps.

Disse posisjonene skal holdes i 2-4 minutter.

Armless prayer


Target: skuldre, triceps, biceps, rygg

Tips: Ha albuene dine så tett inntil ørene som mulig for å få maksimal stretch på triceps og lats.

Peck-stretch


Target: fremside bryst, fremside skulder

Tips: sørg for at albuen er 90 grader ut fra kroppen din, press deg selv forsiktig frem. Pass på å ha god kontroll på mage; så du ikke oppnår en kraftig svai i rygg.

Self-hug stretch


Target: skulder, øvre del av rygg, triceps

Tips: Pass på at du ikke lar skulder «forsvinne» for langt over mot den siden du drar fra. Prøv å holde en «rett» profil.

Wall hinge

Target: skulder, bryst, rygg

Reverse Tabletop


Target: Skuldre, bryst, tricep, bicep, håndledd

Tips: dette er en TUNG øvelse; så gjør den med måte.

Bli med!

Utfordre deg selv i dag

CrossFit kort beskrevetCrossFit kort beskrevet: konstant variasjon, funksjonelle bevegelser og høy intensitet.


Dette gir grunnlaget for å gjøre deg god til de fleste fysiske ferdigheter som bl.a. styrke, kondisjon, smidighet og balanse.

CrossFit er en unik treningsform hvor vi trener bevegelser som løping, klatrer, løfter, hopper, kaster, balanse og smidighet. Utsyret vi bruker er enkelt men effektivt som for eksempel vektstenger, medisinballer tau, kettlebells og din egen kropp - - konstant variasjon, funksjonelle øvelser og høy intensitet!